2011. április 20., szerda

Tárkonyos raguleves

Végre tavasz van.. hol megvakulok a napsütéstől, hol ernyőt kell rántanom. Már hiányzott ez! Fotózni se tudok mindig, mert hol lemerül a gép, hol nem tetszik a kép. Van, hogy gyorsabban eszünk, mint ahogyan kattintgatok és olyanra is volt példa, hogy a megörökített szépség ízre nem is volt olyan "szép". Az élet már csak ilyen!

A leves és a fotó még hetekkel ezelőtt készült, elveszett valahol a két laptop és a notebook között. Most viszont rátaláltam!


Hozzávalók
  • kb. fél kg csirkemell 
  • pár ek. olaj
  • 4 darab közepes méretű répa 
  • 2 közepes méretű fehérrépa 
  • 1 kisebb fej karalábé
  • 3 db szárzeller 
  • 1 vöröshagyma
  • 10 dkg karfiol
  • 20 dkg zöldborsó
  • húsleves alaplé 
  • kb. 2 ek. szárított tárkony 
  • 2 dl tejszín
  • 1 citrom leve
  • só, bors
A csirkemellet felkockáztam, majd pár ek. olajra dobva fehéredésig pirítottam. Ezután a felkarikázott  zöldségeket is hozzáadtam.(Kivéve a hagymát, mivel az egyben tettem bele.) Nagyjából tíz percig pároltam, majd az egészet felöntöttem az alaplével. Sóztam, borsoztam és a tárkonnyal is ízesítettem. Miután az ízek kellően összeértek (kb. 40-50 perc) és minden alaposan megpuhult a levesben, belekevertem a tejszínt és a citromlevet. 

! Ha nincs otthon húsleves alaplevünk, használhatunk bio leveskockát is, vagy egyszerűen csak főzzünk kevés vízzel és több zöldséggel!

5 megjegyzés:

Kőrösi Mercédesz írta...

Ez nagyon fincsi! Jó h rátaláltál:)

egycsipet írta...

A múltkor étteremben ettem tárkonyos ragulevest, azóta is ilyet akarok és most tessék, hozod, mutogatod, én pedig éhezem. :D

Bianka írta...

IMÁDOM :)

Csibe írta...

Nálunk is nagy kedvenc!
Gusztaaa!

Puszedli írta...

Örülök, hogy Ti is szeretitek!