2010. március 19., péntek

Meggyes kalácspuding

Legyen ez a bejegyzés most csak az övé, amiért 'hetesként' pár napja egy remek ajándékot kaptam Tőle. Köszönöm!


Hozzávalók (5 db formához)
  • 4 db tojássárga 
  • 10 dkg cukor
  • 250 g kakaós kalács
  • 3 dl tej
  • 2-3 ek. meggylekvár 
  • 140 g fagyasztott meggy
  • 4 db tojásfehérje
  • 8 dkg cukor
  • fél citrom leve
  • vaj és zsemlemorzsa a forma kikenéséhez
A tojássárgákat a cukorral együtt habosra vertem, majd a felmelegített tejjel simára kevertem. Ezután a kalácsot apró szeletekre vágtam és beáztattam a tejes masszába. A szuflé formákat kivajaztam, majd egy kevés zsemlemorzsával megszórtam őket. Egy réteg kalács után kevés lekvárt tettem és meggyet, majd egy újabb réteg "kalács sor" következett. A formákat ezután 170 fokos sütőben 15 percig elősütöttem. Ezalatt a tojásfehérjét a cukorral együtt vízgőz fölött addig főztem, amíg a cukor teljesen el nem olvadt benne. Ezután habosra vertem, majd óvatosan hozzáadtam a citrom levét is. Végül rákentem a kalácspudingokra és 180 fokon (kb. 8-13 perc alatt) enyhén barnára sütöttem őket.

Tv Paprika Magazin 2009 november


11 megjegyzés:

Limara írta...

Csodás! :)

Méhn Niki írta...

Már hiányoztál! :)
nagyon guszta lett!
Hol vetted a formákat? Ilyet keresek mióta blogot vezetek, de sehol nem találtam eddig... :{

pusszantlak! ;}

Puszedli írta...

Köszönöm Limara! Bár csak most látom, hogy valójában a meggy nem is látszik benne a képeken.. :o)

Niki, puszi! :)) A szufléformákat még tavaly kaptam anyától, ha jól tudom a Corában vette őket. De majd rákérdezek Neked, aztán megírom.

Csibe írta...

Nagyon guszta!...és a képek!!!
Aranyos ajándék :)

szepyke írta...

A recept tökéletes, a képek gyönyörűek, és igen, a Corában van ilyen tálka. Narancssárga, zöld és barna színben! Most volt akciós egy pár hete!

BorsheCraft írta...

Köszönöm, finom volt ; )
Tényleg, nagyon megenném : ))

Jade írta...

Jajj, de gusztak!

Ottis írta...

Nagyon guszta!

Piroseper írta...

Nagyon guszta, a kép is szuper! Jó kimondani azt, hogy "meggyes kalácspuding". :)

Raindrop írta...

Örülök, hogy nem veszel el, és ha megjelensz akkor mindig valami überfinomságot hozol. :)
Igaza van Pirosepernek, jó kimondani, de mégjobb lesz megenni.
Épp Csibének írtam a napokban, hogy még sosem ettem kalácspudingot, pedig a kalácsot minden kenyérfélénél jobban szeretem.
Szép kép!

Puszedli írta...

Tényleg jó kimondani! :)) Köszönöm Nektek is a kedves szavakat.