2009. szeptember 11., péntek

Sajtos croissant

Mint oly sok péksüteményből, ebből is ettem már finomat és rosszat is. Régebbi tapasztalatomból tudom, hogy nem kis időbe és fáradságba telik az elkészítése, ezért egyáltalán nem szándékoztam újból elkészíteni. Aztán jött az a bizonyos expressz verzió.

Hozzávalók
  • 35 dkg liszt
  • 1 dl tej
  • 1 kk. só
  • 2 ek. cukor
  • 2 tojás
  • 3 dkg élesztő
  • 2-3 ek. házi tejföl
  • 13 dkg margarin
A margarin kivételével tésztát gyúrtam a hozzávalókból, majd egy órán át pihentettem. Amikor jól megdagadt, újra összegyúrtam az egészet és 8 egyenlő darabra vágtam. Az egyes darabokat kinyújtottam azonos méretűre és egymásra pakoltam őket úgy, hogy minden egyes lap közé reszelt margarint szórtam. Az így kapott rétegelt tésztát kinyújtottam egy nagy lappá és háromszögeket vágtam ki belőle késsel. Ezeket megtöltöttem reszelt sajttal - bár legközelebb szerintem tömbökben jobban érezhető lesz az ízük - és felhajtottam őket. Végül lekentem őket tojással és megszórtam sajttal. 180 fokos sütőben, kb. 10 perc alatt megsültek.

Forrás: Limara

Nincsenek megjegyzések: