2009. szeptember 17., csütörtök

Rumos-fahéjas szilvaleves

A szilvát sokáig nem ettem, mert kellemetlen élmény fűzött hozzá. Egy évvel ezelőtt azonban drasztikus gyümölcs kúrám által újból a terítékemre került. Persze még most is óvatjával eszem, de ma megláttam azokat a szép, nagy, kívánatos darabokat..


Hozzávalók
  • 1 kg szilva (mag nélkül)
  • 1,5 liter víz
  • 1 ek. őrölt fahéj (vagy 3-4 rúd egész)
  • 1 tk. szegfűszeg
  • pici rum
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 1,5 dl tejszín
  • 20 dkg cukor
1,5 liternyi vizet feltettem forrni, majd beleöntöttem a kimért cukrot, hogy szirup szerű állagot kaphassak. Ezt ízesítettem fűszerekkel. Amikor zubogni kezdett, beletettem az elnegyedelt szilvákat. Hagytam hadd puhuljon a szilva egy kicsit, majd rálocsoltam 1-2 löttynyi rumot. Amíg az ízek elkezdtek összeérni, a pudingport némi kevés hideg vízzel elkevertem csomómentesre és belehabartam a levesbe. Megint vártam addig, amíg rotyogni nem kezdett és a tejszínt is belekavartam, majd rögtön elzártam alatta a gázt. Szerintem langyosan a legjobb.

Nincsenek megjegyzések: