2009. szeptember 8., kedd

Karikás fánk

Amikor még otthon laktam, anyukám sokszor készített egy gulyás- vagy frankfurtileves után fánkot. Szerencsére nem kellett mindig februárnak lenni, hogy ehessünk ilyet, és ezt én nagyon élveztem. Mivel ma eredetileg frankfurti levest akartam készíteni, beterveztem hát a fánkot is. Bár leves ugyan nem lett - apró technikai malőröm végett - azért valamit mégis csak összehoztam.

Hozzávalók
  • 30 dkg finomliszt
  • 3 dkg élesztőű
  • 1 dl tej
  • 10 dkg átszitált porcukor
  • 3 nagyobb tojás
  • 2 csipet só
  • 7 dkg vaj
Amíg az élesztőt a langyos tejben felfutattam, addig a porcukrot a tojásokkal együtt fehéredésig vertem a robotgéppel. A keverőtálba szórtam a lisztet, a sót és mind az élesztőt, mind a porcukros tojást hozzáadtam. Elkezdtem összedolgozni kézzel. Bár itt a recepttől eltértem, - nem adtam hozzá a tejet - nekem így is nagyon nyúlós és híg volt a tészta, szóval kevertem egy ideig, végül hozzáadtam a vajat és még annyi lisztet, amitől formálható tészta lett belőle. Aztán letakartam egy órára pihenni.

Miután letelt az egy óra, újra átgyúrtam az egészet, kinyújtottam és egy vizespohárral kiszaggatam őket. A közepüket - ahogyan találékonyan kicsi Vú is készítette -, ásványvizes kupakkal szúrtam ki és forró olajban megsütöttem.

Forrás: kicsi Vú

Nincsenek megjegyzések: