2009. szeptember 1., kedd

Kakaós csiga

Döbbenetes, hogy manapság mennyit képesek "kicsikarni" az ember zsebéből egy ízetlen és száraz kakaós csigáért. Pedig ez a fajta péksütemény nagyon finom tud lenni, főleg ha jól van elkészítve.


Hozzávalók

A tésztához
  • 50 dkg finomliszt
  • 7 dkg puha margarin
  • 3 dkg élesztő
  • 3 dl tej
  • 1 tojássárgája
  • 4 ek. cukor
  • egy mk. só
A töltelékhez
  • 1,5 dl cukor
  • 3 ek. cukrozatlan kakaópor
  • 2-3 ek. margarin
Az élesztőt felfutattam a cukros tejben, majd a többi hozzávalóhoz adtam. Ezután lágy tésztát gyúrtam belőle, amit meleg helyen letakarva, kb. 40 percig kelesztettem. Kelesztés után újra egybe dolgoztam, majd kinyújtottam egy nagy téglalappá. Megkentem a felolvasztott margarinnal és az összekevert cukor-kakaópor egyveleggel megszórtam. Végül feltekertem jó szorosan, és körülbelül egy centis szeletekre vágtam fel. (ez kis csigákhoz jó) Amikor betettem őket a tepsibe, megkentem a tetejüket egy kis tejjel. Végül 175 fokos, előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt megsütöttem őket.

Tipp! 
- Minél vékonyabbra nyújtjuk a tésztát, annál kisebb csigákat kapunk.
- Sütésnél érdemes a felsőbb rácsokra helyezni a tepsit, így kevésbé karamellizálódik a kakós cukor masszív, fekete kéreggé a tekercsek alján.

Eredeti recept: Maci konyha

1 megjegyzés:

chriesi írta...

Juj ezek milyen guszták!