2009. augusztus 10., hétfő

Rántott tejbegríz

Nem emlékszem pontosan, hogy mikor és hol láttam először ezt az ételt, de már akkor is ki akartam próbálni. Kollégista tengődésem lévén ez természetes módon nem valósult meg. Tegnap azonban beugrott a rántott verzió és nem volt megállás.


Hozzávalók
  • 1 l tej
  • kb. 10-12 ek. búzadara
  • 6 ek. cukor
  • 2 tojás
  • zsemlemorzsa
  • 1 vaníliás cukor
A tejbegrízt a hagyományos módon elkészítettem annyi különbséggel, hogy extrán besűrítettem. Éjszakára ment is a hűtőbe. Mikor ma kivettem, kőkemény volt - de ez is volt a cél, hiszen nem akartam, hogy a meleg olaj hatására szétploccsanjon. Szóval kikanalaztam fagyikanállal, bepaníroztam a tojásokba tett vaníliáscukorba és zsemlemorzsába, majd kisütöttem őket. A tetejére fahájas porcukrot szórtam, de a szederöntetet sem bírtam megállni.

Szó, mi szó: nem ez lesz a kedvenc édességem, de legalább kiélhettem oly sokáig elfojtott fantáziámat.

2 megjegyzés:

szepyke írta...

Gyönyörű a blogod, gratulálok! Csak így tovább!

Puszedli írta...

Igazán köszönöm! :)