2011. február 12., szombat

Gesztenyekrémes roló

"Roló mániában" szenvedek - ami valljuk be,- nem egészen egészséges. Főleg akkor nem, ha minden héten függőséget érzek az elkészítésére.. 
Gondolom olyan ez, mint régen a muffin sütés..vagy legalább is csak remélem!
Hozzávalók (18-20 darabhoz)
  • 250 g gesztenyemassza
  • 2,3 dl tejszín
  • 200 g mascarpone
  • 80-100 g porcukor (ízlés szerint)
  • 3-4 tk. rum
  • 3 tk. őrölt fahéj
  • 400 g leveles tészta
  • 1 tojás

A mascarponét a porcukorral, az őrölt fahéjjal és kevés tejszínnel (kb. 0,3 dl) simára kevertem. Ezután apránként hozzáadtam a puha gesztenyemasszát, végül pedig a rumot is. Egy másik tálban a maradék 2 dl tejszínt habbá vertem, majd a két krémet óvatosan összeforgattam.

A leveles tésztát kinyújtottam pár milliméternyi vastagságúra, majd 1,5 centiméteres csíkokra vágtam. Ezeket aztán feltekertem a formákra, lekentem őket egy tojással és 180 fokon aranybarnára sütöttem őket. Végül habzsák segítségével megtöltöttem őket.

Érdemes odafigyelni arra, hogy valóban csak tálalás előtt töltsük meg őket, különben egy puha tésztájú, "elázott" tekercset kapunk.

Tipp! Aki erőteljesebb ízeket szeretne, az használjon kevesebb tejszínt! Így jobban dominál a gesztenye.

A recept alapötletét - vagyis a gesztenyekrémet - némi változtatással Csibétől kölcsönöztem.


Őt pedig már egy jó ideje minden reggel így.. 

10 megjegyzés:

Jade írta...

O, de szepek! Meg soha nem keszitettem rolot, semmilyen felet, pedig nagyon szeretem! Jo lenne kiprobalni.

Puszedli írta...

Bármilyen habosabb krémet tehetsz tele. (narancsos, csokis, kávés stb.)
Tényleg nagyon egyszerű. Még csak el sem lehet rontani. :)

Gesztenye receptjei írta...

Édes rolót nem, se sajtosat készítettem, nagyon szeretem.
Kim kellene próbálni, nagyon csábító:-)

Bianka írta...

Fenséges, nagyon guszták

Puszedli írta...

Gesztenye - akkor tessék kipróbálni! :)

Bianka, köszi!

Raindrop írta...

Én sajtos roló mániában szenvedek, akár minden nap ennék belőle. :) Édesen sokáig el sem tudtam képzelni. Aztán egyszer ettem csokikrémest, és bazira finom volt. Csináltam égetett tésztából gesztenyekrémes minifánkokat, tehááááááááááát, ebből kiindulva nagyon szuper lehet! :)
Pillangó orchidea pedig anyukám legnagyobb kedvence, pár napja vettük neki. :)

Puszedli írta...

Én annyira nem rajongok a sajtosért. :) Viszont égetett tésztát nagyon régen csináltam. Tök jó ötletet adtál! ;)

Kőrösi Mercédesz írta...

Én is sajtos roló párti lennék... de a gesztenyét húú, nagyon szeretem, jó lenne kipróbálni, h legalább arra foghassam, hogy véleményt kell formálnom....

Vicuska írta...

Ez a töltelék megtetszett! Szuper lehet :)

Puszedli írta...

Köszi Vicuska! :)