2010. december 12., vasárnap

Gyors körtetorta


Ez a tortát már többször megsütöttem, nálunk osztatlan sikert aratott. Nagyon egyszerű, nem igényel semmiféle extrát és ami a legjobb benne, a sütéstől eltekintve akár 10 perc alatt összedobható.



Hozzávalók
  • 140 g liszt
  • fél tk. sütőpor
  • 100 g őrölt mandula vagy mogyoró
  • 1 tk. fahéj
  • 175 g vaj (szobahőmérsékletű)
  • 140 g barnacukor
  • 2 tojás
  • 2 db körte
A körtéket megmostam, majd az egyiknek a felét karikákra szeltem. A többi részt "héj- és magháztalantottam", majd apró kockákra vágtam. Ezután a lisztet a darált mandulával, a sütőporral és a fahéjjal együtt egy tálba szitáltam, majd a vajjal alaposan elmorzsoltam. Egy külön edényben a tojásokat a cukorral habosra kevertem és végül a tésztához adtam. A kockázott körtedarabokat is beleforgattam, majd egy 20 cm átmérőjű tortaformába öntöttem. A tetejére került a négy-öt szelet karika is. 160 fokon több, mint egy órát sült.
/Akkor jó, ha a közepébe szúrt hústűn nem hagy nyomot./

Az eredeti recept: 101 csábító desszert

5 megjegyzés:

Túry Amália írta...

Nagyon szép! Szeretem az ilyen egyszerű tortákat.

Csibe írta...

Jól hangzik, nagyon! ...és milyen szép!
No és a fejléced is olyan kis finom!

chriesi írta...

Nagyon tetszik! Olyan igazi régimódi, téli hangulata van.

Puszedli írta...

:)

Névtelen írta...

Amilyen gyors annyira nagyon finom!!!