2010. november 1., hétfő

Lekvár variációk

Egy kicsit eltűntem ugyan, de most se számíts holmi nagy kulináris dologra! Arra sajnos - a rosszul beosztott szabadidőmből - most sem telik.. csak a lekvárfőzésre. De azt már tényleg nem halogathattam tovább. Még épp időben kaptam el a szezon végét.

Az ihlet egy néhány héttel ezelőtti kóstolás során kapott el, amikor is volt szerencsém megízlelni pár eredeti, szatmárcsekei lekvárt. A hatás annyira intenzív volt, hogy az ember azt gondolta, gyümölcsbe harap. Még Gegének is ízlett - pedig ő elviekben nem is szereti a birsalmát..

Sajnos a határokat egyelőre még nem érzem, nem tudom eldönteni melyik fűszernek milyen erős az illóanyagtartalma. De tudjátok, "ami késik, az nem múlik"!

Fahéjas szilvalekvár
  • 1200 g kék szilva (kimagozva és kis kockákra vágva)
  • 350 g cukor
  • 2 rúd fahéj
  • 1 csomag Dr. Oetker Dzsemfix 3:1
Csillagánizsos körtelekvár
  • 1200 g körte (a héjától és a csumájától megfosztva, felkockázva mért mennyiség)
  • 350 g cukor
  • 1 db csillagánizs
  • 1 csomag Dr. Oetker Dzsemfix 3:1 
Birsalmás körtelekvár kardamommal
  • 500 g birsalma (a héjától és a csumájától megfosztva, felkockázva mért mennyiség)
  • 700 g körte (a héjától és a csumájától megfosztva, felkockázva mért mennyiség)
  • 350 g cukor
  • kb. 4-5 db zöld kardamom összezúzva
  • 1 csomag Dr. Oetker Dzsemfix 3:1 
Elkészítés
Az előkészített gyümölcsöket felkockáztam és egy kevés vízzel puhára pároltam. Aztán rámentem botmixerrel, és a dzsemfix leírása alapján pár perc alatt elkészítettem.

6 megjegyzés:

Padparadsa írta...

A fotó csodálatos! A lekvárokról nem is beszélve... :)

Kőrösi Mercédesz írta...

És a körte is guszta!

chriesi írta...

Húúú de jók ezek a lekvárok!

katicamanó írta...

100. rendszeres olvasódként üzenem, hogy nyami-nyami....a körtés-birsalmás-kardamomos valami isteni lehet!

Csibe írta...

Így szépen sorban jöhetnek is a kóstolók :))

Puszedli írta...

Padparadsa, Merci, chriesi: köszönöm! :)

katicamanó, beletaláltál! Most a három közül épp az a kedvencem. Kösz a századikat! ;)

Csibe, ok! Tudod, egy szelet sütiért bármit.. 8)