2009. szeptember 25., péntek

Fahéjas mascarpone parfé boros öntettel

A tegnapi meleg adta az ötletet a parféra, ami a fejemben teljesen jól harmonizált a borral. Szerintem mondanom sem kell, hogy az elképzelésem a gyakorlatban is bevált...

Az alapötlet innen származik.

Hozzávalók

A parféhoz
  • 2 tojás
  • 25 dkg mascarpone
  • 2 dl tejszín
  • 10 dkg porcukor
  • egy kk. fahéj
Az öntethez
  • 2 dl fehérbor (itthon most csak félédes volt, bár igazán szárazzal lett volna az igazi)
  • 2 dl víz
  • negyed citrom héja
  • egy fahéjrúd
  • 2 szem szegfűszeg
  • egy kisebb fürt szőlő
  • egy kis kávéskanál zselésítőszer
A tojásokat kettéválasztottam: a sárgákat összedolgoztam a porcukor felével és hozzáadtam a mascarponét. Krémesre kevertem, majd félretettem amíg a tejszínt és a tojásfehérjét a maradék cukorral keményre nem vertem. Persze külön-külön, majd az egészet finoman összedolgoztam és végül egy leheletnyi fahéjjal megszórtam. Ezután kis tálkákba öntöttem őket és éjszakára bekerültek a mélyhűtőbe.

Az öntetet csak ma készítettem el, mielőtt feltálaltam volna a parfét. Lényegében egy teljesen egyszerű, némileg hígított forralt borról van szó, ami tökéletes összhangban van a jeges krémmel. A vizet és a bort egy lábasba öntöttem és forralni kezdtem a fahéjjal, szegfűszeggel és a reszelt citromhéjjal. Mikor már kb. a fele elforrt, akkor hozzáadtam a zselésítőszert és levettem a tűzről, beledobtam egy kisebb szőlő megmosott szemeit és lehűtöttem. Fontos, hogy miután lehűlt tegyük azonnal hűtőbe és várjunk vele legalább egy órát, különben ha a parfénkra öntjük, az egyből összeesik.

1 megjegyzés:

Méhn Niki írta...

nagyon guszta!szép a fotó is! :)