2009. július 22., szerda

Császármorzsa

Szégyen, nem szégyen; én életem első császármorzsáját Ausztriában fogyasztottam. Még ott megfogadtam, hogy el fogom készíteni itthon is.

Hozzávalók
  • 5 dl tej
  • 5 dkg mazsola
  • egy csipet só
  • 4 tojás
  • 10 dkg kristálycukor
  • 20 dkg búzadara
  • kb. 15 dkg margarin
A tejet (a mazsolával és a csipetnyi sóval) megmelegítjük, majd beleöntjük a búzadarát és 5 dkg cukrot. Ezt félre kell raknunk egy időre, hogy a dara megduzzadjon. (kb. 40 perc) A megmaradt cukorral alaposan összekeverjük a tojások sárgáját. Ehhez adjuk hozzá a pihentetett darát és a habosra vert tojásfehérjét. Serpenyőbe, felolvasztott vajra öntjük, és állandó kevergetés mellett - az idővel morzsáira esett tésztát - pirosodásig sütjük. Én porcukorral és baracklekvárral szeretem.


Forrás: Nők Lapja konyha 2008/3.

Nincsenek megjegyzések: