2011. július 3., vasárnap

Meleg lencsesaláta medvehagyma eszenciával

Az ég klasszul be van borulva és a hőmérő higanyszála sem mutat többet 19 foknál, ezért valami hasonlóra vágytam most. Szó se róla, fél óra alatt lazán összedobható, így még csak különösebb kihívást sem jelenthet..

Ami az eszenciát illeti; nem is olyan régen volt egy gasztronómiai fesztivál (a színvonalról most inkább nem beszélnék), ahol az egyik árus ehhez hasonló, hidegen sajtolt növényekből készített "koncentrátumokat" árult. Gegénél a mézes lándzsás útifű, nálam az almaecetes medvehagyma nyert. Az íze tömény élvezet, szóval pár löttyintésnyi az ételbe teljesen elegendő!  Mondhatni igazi kuriózum, pedig mindösszesen két alkotóelemből készült..


Hozzávalók
  • egy bögre barna lencse (250 ml)
  • 2 babérlevél
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 közepes méretű lila hagyma
  • fél ek. olívaolaj 
  • 1 fürt koktélparadicsom
  • 4 db lágy tojás
  • füstölt kecskesajt (opcionális) 
  • medvehagyma eszencia (ízlés szerint)

A lencsét alaposan átmostam, majd puhára főztem a fokhagymával és a babérlevelekkel. Ezután leszűrtem róla a felesleges vizet, rádobtam a cikkekre vágott lila hagymát és az olívaolajjal együtt pár percig pároltam. Sóztam, rálöttyintettem egy keveset az eszenciából, majd összekevertem a maradék hozzávalóval (paradicsom, lágy tojás). Tálalás előtt füstölt kecskesajtot szórtam a tetejére.


Tudom, a szezonnak már egy ideje vége, viszont aki előrelátó volt az fagyasztózott. Aki pedig fagyasztózott, az elviekben megpróbálkozhat Gabojsza receptjével is!

2 megjegyzés:

Csibe írta...

A lencsével nem vagyunk nagy barátságban, de azért szívesen megkóstolnám :)

Vea írta...

Kedves Puszedli! Kérlek nézz be hozzám, vár egy kis meglepetés :)